Näin asioit kanssamme

Voit asioida kanssamme verkossa, puhelimessa ja TE-toimistossa käymällä. Asiantuntijan kanssa tapaamista ja mahdollisia haastatteluja varten sinulle tehdään ajanvaraus. 

Työnhakuusi liittyviä asioita hoidat helposti seuraavilla tavoilla.

Verkossa

  • Aloita työnhakusi verkossa. Oma asiointi -palvelussa hoidat monia muitakin asioitasi silloin, kun se sinulle parhaiten sopii.
  • Kirjaudu palveluun verkkopankkitunnuksillasi, operaattoriltasi saatavalla mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortillasi.

Puhelimessa

  • Kun TE-palveluista soitetaan sinulle, on siitä useimmiten sovittu kanssasi etukäteen. Puhelu tulee 0295-alkuisesta numerosta.
  • Soita puhelinpalveluun, kun tarvitset apua verkkopalvelujen käytössä tai tietoa TE-palveluista.
    TE-puhelinpalvelut

TE-toimistossa

  • TE-toimistossa sinun tarvitsee käydä yhä harvemmin. Sovit käynnistä useimmiten etukäteen ja keskusteluun varataan aika.
  • Ilman ajanvarausta voit käydä TE-toimistossa esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
    - Haluat käyttää itsepalvelupäätteitä.
    - Haluat tavata työnantajia rekrytointitilaisuuksissa.
    - Aloitat työnhakusi, jos et jostain syystä voi aloittaa sitä verkossa.
  • TE-toimistot ovat avoinna arkisin klo 9-16. Jotkut TE-toimistojen toimipaikoista voivat olla auki vain osan viikosta tai muina kellonaikoina. Tarkista oman alueesi TE-toimiston toimipaikkojen aukioloajat: 
    Paikalliset TE-palvelut
  • Kun asioit TE-toimistossa, ota mukaasi henkilötodistus: ajokortti, kuvallinen Kela-kortti tai passi.

Yhteispalvelussa

  • TE-palvelujen toimipaikkojen lisäksi voit asioida yhteispalvelupisteissä. Niissä voit käyttää verkkopalvelujamme ja saat opastusta niiden käyttöön.
  • Katso oman alueesi TE-toimiston sivuilta, löytyykö sinun läheltäsi yhteispalvelupistettä: 
    Yhteystiedot

Postitse

  • Voit toimittaa postitse asiakirjoja, joita tarvitsemme, kun selvitämme asiaasi.
  • Katso oman alueesi TE-toimiston postiosoite:
    Paikalliset TE-palvelut

Sähköpostilla

  • TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä tietoa. Siksi vastaamme sähköpostilla vain yleisluontoisiin kysymyksiin. 
  • Tarvittaessa TE-toimisto voi vastata salatulla sähköpostilla sellaisiin kysymyksiin, joissa käsitellään asiakkuuteen liittyviä asioita.

 

Vältä jonotusta - ota verkkopalvelu avuksesi!